שוטר הגיע לפנות משפחה חרדית מביתה וחולל מהפך בחייה

"הלוואי ובהרבה ערים בארצנו הקטנטונת יהיו שוטרים קהילתיים כמו ניסים כשכאש השוטר הקהילתי שלנו בעל לב הזהב"
ישראל פריי 12 Comment on שוטר הגיע לפנות משפחה חרדית מביתה וחולל מהפך בחייה

השוטר שהתייצב בפתח הבית אותו הגיע לפנות מיושביו, לא יכול היה לעמוד בפני אומללות המשפחה • אז במקום לפנות, הוא גייס עמותה ומתנדבים, שהתגייסו במהירות לשקם את המשפחה

"הלוואי ובהרבה ערים בארצנו הקטנטונת יהיו שוטרים קהילתיים כמו ניסים כשכאש השוטר הקהילתי שלנו בעל לב הזהב"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

גם במסגרת אכיפת החוק שעלולה לעתים להיות נוקשה, מצליחים שוטרי ישראל לגלות רוחב לב והתחשבות בזולת. ניסים כשכאש, השוטר הקהילתי של קריית מלאכי, התבקש מתוקף תפקידו לסייע באכיפת צו פינוי לדירה בעיר.

אך מה שאמור היה להיות יומה הקשה עד כדי קריסת המשפחה, הפך להיות לנקודת מפנה, שבעקבותיו החלה התגייסות מרשימה לשיקום המשפחה ולהעלותה על דרך המלך.

עם הגעת ניסים למקום, הוא גילה כי בדירה מתגוררים זוג הורים עם שבעה ילדים בתנאים קשים והמשפחה אינה מקבלת סיוע כלכלי וחיה מתרומות מעטות. השוטר פנה למרכז "ידיד" בקרית מלאכי, ובהתרגשות סיפר למנהלת המרכז יולנד אלוש כי בידיו צו לפינוי משפחה מביתה בשל חוסר יכולתה לעמוד בתשלום שכר הדירה.

בארגון ארגנו פגישה בהולה עם המשפחה, שנמנית על הקהילה החרדית בעיר, במהלכה התברר כי כבר יותר משמונה חודשים שאין להם כל הכנסה קבועה לא משכר עבודה ולא מקצבת קיום של הביטוח הלאומי.

בשלב זה נכתבה בקשה בהולה לביטוח הלאומי לקבלת קצבת הבטחת הכנה. המוסד שפעל במהירות וביעילות הנפיק בתוך 24 שעות מקדמה ע"ס 3,000 ש"ח וסכום כפול (6,000 ש"ח) הועבר לחשבונים של בני הזוג לאחר מספר ימים.

לאחר שנפתרה הבעייה של הקיום היומיומי נותרה בעינה הבעיה המרכזית של קורת גג ראוייה. התברר כי מסיבות שונות בני המשפחה כלל לא ידעו שהם זכאים לדיור ציבורי ולאחר שמענק הסיוע בשכר דירה שלהם הופסק לפני כשמונה חודשים הם כלל לא חשבו שהם יכולים לגשת ולחדש את בקשתם ואף לבקש לממש את זכאותם לדיור ציבורי, דבר שיפחית באלפי שקלים את הוצאות המשפחה.

כשאימת צו הפינוי מעל ראשם פנו בבקשה דחופה למשרד השיכון לקבלה מידית של השתתפות בשכר דירה, תשובת משרד השיכון לא איחרה לבוא. מתוך רגישות והבנת המצוקה אישרו במשרד באופן מיידי כמעט את הבקשה לשכר דירה מוגדל ולאחר יומיים נוספים התקבלה הודעה כי במקביל לזירוז התהליך לקבלת זכאות לדיור ציבורי אושר למשפחה גם תשלום רטרואקטיבי של סיוע בשכר דירה לתקופה של חצי שנה.

גם אגפי הרווחה בעירייה, רבני הקהילה ומתנדבים, התגייסו למאמץ, אלו גייסו סכום כסף משמעותי, הצליחו להשפיע על בעל הדירה להשאיר את המשפחה, ואפילו הגיעו לצבוע מחדש את הדירה, ולהעניק למשפחה תחושת התחדשות.

"מבלי לגרוע או לפגוע בכול העושים במלאכה", אמרה אלוש, "אני רוצה לציין את מלאכתו של ניסים השוטר הקהילתי שעושה מעבר למוטל עליו. הלוואי ובהרבה ערים בארצנו הקטנטונת יהיו שוטרים קהילתיים כמו ניסים כשכאש השוטר הקהילתי שלנו בעל לב הזהב".



12 תגובות

מיין תגובות
  1. 11

    לא יאומן אדם ענק !!!!
    מרגש שיש כאלה אנשים

  2. 8

    ואאאאאאאאאאוווווווווו!!!!!!!!!!!!
    השארתם אתנו בלי מילים

  3. 6

    לכל יהודי חש לב טוב וכאן התגלה לב זהב אחים לצרה

  4. 4

    אשרכם ישראל אתה אח אמיתי כן ירבו עשית לי את היום

  5. 2

    ב"סד
    למר שוטר כאשכאש מקנאה בעולם הבא שלך עד 120 אשריך לא רק שהחיית את המשפחה הזו פיזית אלא הוספת להם חיות וכל המציל אדם אחד כאילו מציל עולם מלא, ואתה הצלת את ההורים + 7 ילדים ה' ישמרך ויחזיר לך ככמוגלך
    יישר כח

  6. 1

    ממש מרגש עד דמעות .
    חבל שאנשים לא מודעים למה שמגיע להם….